Der var en gang en person som fortalte mig, hvor vigtigt internet markedsføring kan være for din virksomhed ved at give mig et eksempel, som brændte sig fast i min hukommelse. Personens ekspertise er søgemaskinemarketing og han har været med fra internettets spæde start. Først som amatør sidenhen som ekspert med et arsenal af viden, som han kan bruge til at angribe potentielle kunder med.
Eksemplet var ganske simpelt, og er et eksempel jeg bruger hos potentielle kunder den dag i dag. Eksemplet lyder: En kunde, som havde set lyset i internettet og internet markedsføring på et ganske tidligt tidspunkt, henvendte sig til mig med en række idéer til, hvordan hans markedsføring på internettet kunne udvikles. Vi talte sammen i timevis, og blev til sidst enige om at Søgemaskineoptimering var den bedste løsning til ham. Vi lavede en meget lokal online profil for ham og underbyggede den med søgemaskinemarketing af alle aspekter, både søgemaskineoptimering og annoncer hos de forskellige søgemaskiner. Præcis 3 måneder senere havde vi fordoblet antallet af virksomhedens kunder samt 4-doblet antallet af besøgende på hans hjemmeside.
Dette er et lysende eksempel på, hvordan internet markedsføring indirekte kan gøre det som er meningen med markedsføring – større omsætning og mere indtjening. Forskellen på alment markedsføring og internet markedsføring (søgemaske) er blot, at det kan gøres for færre udgifter og i de fleste tilfælde også er målbart, hvorimod at en reklame i bybilledet ikke kan måle hvor mange gange der er nogen der kikker på den og beslutter sig for at blive påvirket af den.
Hvis ikke du gør brug af SEO i din internet markedsføring, så er det måske på tide, at du i det mindste opsøger noget information om, hvad det kan gøre for lige præcis din forretning.
Kontakt et bureau, som kan samle alle dine internet markedsføringsaktiviteter i et enkelt bureau, så kan du tilføje søgemaskinemarketing til din palette af kunde genererende aktiviteter – også kaldet marketing – uden større problemer.