Mange forbinder ofte tandlægebesøget med noget ubehageligt eller noget man i hvert fald ikke har lyst til. For nogen er det frygten for smerten ved at de skal behandles – det kan både være rodbehandling eller når de skal have lavet et hul. For andre er det det økonomiske aspekt, da man sjældent på forhånd er helt sikker på, hvor meget man kommer af med for tandlægebesøget. Det kan ofte afholde folk fra at gå til tandlægen og mange kan gå flere år uden at komme til tandlægen.
Grunden til dette skal dog oftest findes i atmosfæren omkring klinikken. Mange forbinder det med hospitalsbesøg i de klinisk hvide lokaler, hvor der er en helt særlig duft og tandlæger i hvide kitler. Det kan være en meget upersonlig oplevelse, hvor skrækken kun stiger, når man sidder i venteværelset og venter på, det bliver ens tur.
Det behøver dog ikke være sådan. Hvis man går til tandlægen i Lyngby vil man ikke kunne genkende ovenstående. Her er der fokus på at skabe en hyggelig atmosfære, hvor man som kunde føler sig velkommen og forhåbentligt glemmer de negative tanker ved tandlægebesøget. Hvis personalet er venligt og imødekommende, så kan det eliminere den største frygt og man kan opbygge tillid til behandlerne forholdsvis hurtigt.