home It & Internet Online markedsføring

Online markedsføring

Online markedsføring

Online markedsføring er nyt for mange mennesker i erhvervslivet. De fleste har hørt om det et eller andet sted, men kan ikke sætte korrekte betegnelser på, hvad det indeholder, udover at der er noget med søgemaskineoptimering. Online markedsføring er dog meget mere end søgemaskineoptimering, selv om det udgør en væsentlig del af det samlede billede. Andre kender endnu mindre til det, og tror  det handler om smarte unge mennesker, der forsøger at narre ærlige forretningsfolk for deres sparepenge.

Lad mig tage det sidste først. Ja, branchen har desværre været kendetegnende ved ingen regulering, hvilket betyder at enhver bachelor kunne gå ud af et studie, og opstarte eget bureau, blæse det op til noget stort, og ikke rigtigt levere varen. Det rammer stadig de seriøse i branchen her mange år senere.

Kigger man på de nuværende aktører, så er de fleste professionelle, og de lover ikke guld og grønne skove ala du kan tjene 2.000.000 hvis du giver mig 10.000. Jeg kender mange i branchen som hårdtarbejdende folk. De fleste kontorer bærer præg af en blanding af statistikere, IT-nørder (det er positivt ment) og marketing folk.

Hvad er online markedsføring

Men hvad er Online markedsføring så for en størrelse. Jo, det er al den markedsføring du kan foretage ved hjælp af online synlighed på online platforme som f.eks. din hjemmeside, LinkedIn eller din Facebook-konto.

Hvorfor bør dit firma anvende online markedsføring?

Der er flere grunde til at anvende online markedsføring set i forhold til offline markedsføring. I mit hovede er den største forskel absolut, at dine kunder påvirkes af online markedsføring når de har et behov for et produkt eller serviceydelse (de søger aktivt efter en løsning på google eller leder på Facebook, og spørger i forskellige grupper).

Offline markedsføring anvendes meget mere bredt. Hvis du sætter en annonce i den lokale ugeavis, der måske omdeles til 10.000 hustande, skal du være heldig hvis læseren ligepræcis ønsker din serviceydelse, når han bladrer forbi den i avisen.

Herefter bør du ret nemt kunne besvare spørgsmålet selv! Vil du helst reklamere over for forbrugere, som har vist et konkret behov for at anskaffe dine produkter, eller vil du helst reklamere for en flok forbrugere, som ikke har udtrykt ønske om dit produkt? Jeg tænkte det nok. Du vil selvfølgelig hellere reklamere over for nogle, der aktivt har tilkendegivet at de rent faktisk leder efter det du sælger. Så enkelt kan fordele og ulemper faktisk stilles op. Er du interesseret i mere uddybende forklaringer eller hjælp, så er du naturligvis velkommen til at læse meget mere om emnet på min side.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *